Het belang van online communities werd vaak al als krachtig beschreven. Maar ook data bevestigen dit nu.
Want bijna driekwart (72%) van de consumenten keert eerder terug naar een merk dat een sterke online community creëert. Dit blijkt uit een onderzoek van Amity, een technisch platform dat sociale ervaringen in de app mogelijk maakt, wat het belang benadrukt van merken die online communities creëren om met hun klanten in contact te komen.
Uit het onderzoek bleek ook dat bijna twee derde (63%) toegeeft dat ze meer geneigd zijn om te kopen van een merk dat gebruikmaakt van interessante sociale functionaliteiten in zijn app.
Uit het onderzoek van Aunty, waarbij 500 consumenten uit het VK werden ondervraagd, bleek ook dat consumenten hunkeren naar inhoud van hun leeftijdsgenoten om hen te helpen bij het nemen van aankoopbeslissingen.
De meerderheid (71%) van de consumenten geeft aan de voorkeur te geven aan door gebruikers gegenereerde inhoud boven door het merk gegenereerde inhoud wanneer ze overwegen om van een merk te kopen, terwijl meer dan de helft van de consumenten (52%) het ermee eens is dat positief sociaal bewijs, zoals klanten beoordelingen, waardoor ze eerder geneigd zijn om van een merk te kopen.