Amazon voert wekelijkse reviewlimiet in

door -

review-marketing-brand

Klanten mogen op het Amazon-platform voortaan nog maar vijf reviews per week schrijven. Amazon wil hiermee het aantal valse reviews drukken.

Meer controle

‘Shoppers vertellen ons voortdurend dat ze reviews waarderen van andere shoppers waarvan ze weten dat ze het product op Amazon hebben gekocht,’ liet woordvoerder Angie Newman via mail aan de Amazon-gebruikers weten. ‘Vandaar introduceren we een beleidsaanpassing rond klantenreviews.’

De wekelijkse limiet is van toepassing op alle producten, behalve boeken, video en muziek, legt Newman uit. Klanten kunnen nog altijd wel meer reviews achterlaten voor een Amazon Verified Purchase: dan wordt de aankoop van de klant bij de verkoper gecontroleerd. Alleen wie een Amazon Verified Purchase deed en een normale prijs betaalde, kan dus nog onbeperkt reviews schrijven op het platform.

Nep-reviews

De nieuwe maatregel moet ervoor zorgen dat valse reviews geen kans meer krijgen. Amazon kampt al langer met frauduleuze en betaalde reviews, en introduceerde eerder dit jaar enkele maatregelen die het probleem moeten verhelpen. Zo worden beoordelingen van klanten die een product gratis krijgen om een (positieve) review te schrijven, niet meer toegelaten. In de plaats daarvan werd het Amazon Vine-programma voorgesteld, waarbij ervaren reviewers op het Amazon-platform worden uitgenodigd om gratis nieuwe producten te beoordelen.

 

Server hosting door Combell Combell