Restaurantketen La Place wil zich op online smijten

door -

la place

De Nederlandse eetformule La Place wil met een online luik starten. CEO Bart van den Nieuwenhof stelt dat het bedrijf de optie verkent.

De horecaketen La Place bereidt de stap naar online voor. CEO Bart van de Nieuwenhof stelt in een publicatie van FoodService Instituut Nederland dat het een markt is met een groot potentieel. La Place is een dochteronderneming van de Nederlandse supermarkt Jumbo.

Testperiode

Van de Nieuwenhof ziet voor de restaurantketen vooral kansen om maaltijden af te leveren in dichtbevolkte gebieden. “Ik kan me voorstellen dat je in grote steden goed kantoren en huishoudens kunt bedienen,” zegt de CEO. Het bedrijf heeft al verschillende tests uitgevoerd om de online mogelijkheden af te tasten. Het onderzoek wijst aan dat klanten positief staan tegenover een mogelijke uitbreiding naar het internet.

La Place zit momenteel in de lift. De omzet steeg in de eerste helft van 2017 met 28,5 procent. Moederbedrijf Jumbo bezit de nodige infrastructuur om een online dienst levensvatbaar te maken. De supermarkt heeft ondertussen 360 Pick Up points en 200 locaties van waaruit boodschappen aan huis worden bezorgd.

Maar zelfs met de bestaande infrastructuur blijven er nog belangrijke uitdagingen die La Place moet tackelen. Het concept van La Place is gebaseerd op het gebruik van lokale producten, wat de transitie naar online bemoeilijkt. De automatisering, de orderverwerking en een constante productstroom zijn vraagstukken die het bedrijf nog moet oplossen. La Place is echter bereid om de nodige aanpassingen door te voeren: “We kijken of online bij ons kan gaan passen, of dat we onszelf wellicht passend moeten maken.”

Server hosting door Combell Combell