PostNL breidt pakjeslevering in België verder uit

door -

postnl-pakje

PostNL gaat zijn capaciteit in België en Nederland verder uitbouwen om in te spelen op de groeiende e-commercemarkt.

De sterke groei in pakketbezorging zet PostNL ertoe aan om verder te investeren in zijn capaciteit in België en Nederland. Het Nederlandse postbedrijf presenteerde deze week zijn financiële cijfers van het afgelopen kwartaal.

Het leveren van pakketten die online besteld zijn maakt nu 38 procent uit van de omzet die het Nederlandse bedrijf behaalde. In vergelijking met vorig jaar steeg het aantal pakketten dat afgeleverd werd ook met 20 procent. “De onverminderd snel groeiende e-commercemarkt vereist dat wij meer en sneller moeten investeren in de capaciteit van onze infrastructuur bij Pakketten, zowel in Nederland als in België,” verklaart CEO Herna Verhagen.

De algemene resultaten van PostNL waren ambigu te noemen. Dankzij de sterke groei in e-commerce wist het zijn omzet lichtjes te verbeteren, maar de winst kalfde af. PostNL wijst daarbij naar snelle inkrimping van het aantal brieven dat wordt verstuurd en naar nieuwe regelgeving in Nederland die het bedrijf beperkingen oplegt om concurrentie van kleinere bedrijven mogelijk te maken.

Server hosting door Combell Combell