Amazon gaat meer Apple-producten aanbieden

door -

Apple-iPhone-8-Press-Images

Amazon heeft vrijdag laten weten dat het voor het eindejaarsseizoen meer Appleproducten zou aanbieden.

 

De zet markeert een wapenstilstand in de rivaliteit tussen de twee technologiegiganten.

 

In de komende weken zal de grootste e-commercespeler ter wereld de laatste edities van de iPhone, de iPad, en andere toestellen aanbieden in de Verenigde Staten, Europa, Japan en India. Eerder nog kocht Amazon een beperkt assortiment van Apple-producten waaronder MacBooks en Beats hoofdtelefoons. Dat assortiment wordt nu uitgebreid voor de feestdagen.

 

De deal toont aan hoe premiummerken zoals Apple, en ook Nike, die er lang tegen hebben gevochten om hun procuten aan te bieden op Amazon, nu toch het platform gebruiken omdat het zo’n breed bereik heeft.

 

Vanaf 4 januari zal Amazon ook strenger optreden tegen Apple-producten van derde partijen die niet geautoriseerd werden door Apple zelf. Toch zullen koopjesjagers nog steeds producten kunnen vinden die van Apple zelf zijn, maar wel compatibel zijn met de toestellen.

 

Een woordvoerder van Apple liet in een verklaring aan de pers weten dat Apple “samenwerkt met Amazon om de klantervaring voor Apple-consumenten te verbeteren”.

 

Ongeveer 71 procent van de Apple-verkopen in het fiscale jaar 2018 gebeurden door indirecte verkoopkanalen zoals Amazon.

 

Server hosting door Combell Combell