Deliveroo komt met brick-and-mortar winkel in Hong Kong

door -

Deliveroo brick-and-mortar Hong Kong

Deliveroo opent voor het eerst een brick-and-mortar winkel in Hong Kong en volgt daarmee de trend die Amazon gestart heeft.

Bedrijven die offline begonnen zijn, hebben ondertussen allemaal een online aanwezigheid en de voorbije jaren lijkt het een trend geworden voor online bedrijven om brick-and-mortar winkels te openen. Amazon kwam zo al met de Amazon Go winkels en in ons land kan je vestigingen van Coolblue terugvinden. Nu sluit ook leveringsdienst Deliveroo zich bij dat lijstje aan met de opening van een fysieke locatie in Hong Kong.

De vraag is natuurlijk hoe dit in zijn werk zal gaan, want Deliveroo heeft zelf geen producten om te verkopen. Het bedrijf besloot daarom voor een keer het eten naar hen te laten komen en ging een partnership aan met vijf populaire restaurants die multiculturele gerechten in hun aanbod hebben. Zo zullen er noodles uit Shanghai en vis uit Hawaii te verkrijgen zijn. De winkel in Hong Kong zal als conceptstore dienen en het succes ervan bepaalt of er extra locaties wereldwijd komen.

Voor een originele naam is Deliveroo alvast niet gegaan, de locatie zal de Deliveroo Food Market gaan heten. Wereldwijd werkt het bedrijf ondertussen samen met meer dan 50.000 restaurants in 12 verschillende landen en in 2017 maakte de leveringsdienst nog een winst van 71 miljoen euro. In Europa verdubbelde zijn omzet, terwijl dat deze in andere markten zelfs tot 200 procent steeg.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be

Server hosting door Combell Combell