Instagram wordt AR-pashokje

door -

De laatste tijd zet Instagram volop in op e-commerce. Facebook laat je nu toe om gebruik te maken van het Spark-platform.  

Zo kan je items die je op Instagram kan aankopen ook digitaal ‘passen’. Instagram heeft ondertussen bevestigd dat het een pilootprogramma lanceert waarmee je bepaalde producten online kan ‘passen’. Het gaat om brillen van Ray-Ban en Warby Parker en cosmeticamerken MAC en NARS. De functionaliteit is direct toegankelijk vanuit feed posts, en ook vanuit winkelpagina’s op Instagram en Instagram-verhalen.  

De nieuwe feature laat je experimenteren met verschillende kleuren en modellen. Wat betreft lippenstift kan je bijvoorbeeld kijken hoe verschillende tinten je staan door op de verschillende kleuren onderaan de interface te klikken. Wanneer je een product hebt uitgeprobeerd, kan je het aankopen zonder Instagram te verlaten. Het is ook mogelijk om je vrienden via stories of direct message uit te nodigen om een product te testen of te passen. Om de laatste feature uit te proberen, heb je overigens de laatste versie van Instagram of iOS nodig. 

Het leek even onwaarschijnlijk dat Facebook Spark AR zou gebruiken om producten te verkopen. Of het effectief ook gaat werken op Instagram is nog maar de vraag. Vaak pakken kleuren en modellen toch nog iets anders uit in het echt dan in AR, en dat zou nog steeds voor heel wat miskopen kunnen zorgen.  


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be

Server hosting door Combell Combell