Gerucht: Bol.com start in 2020 met verkoop merkkleding

door -

bol-pakket-bol.com

Binnen een mum van tijd is de wereld van online kleding kopen gigantisch groot geworden. Retailer Bol.com ziet dit ook en wil volgend jaar meeliften op deze trend.

De zaken bij Bol.com lopen ook in 2019 voortreffelijk. Althans, voor zover we dat durven inschatten. Zo heeft de retailer in het afgelopen kwartaal alleen al maar liefst 3000 verkooppartners mogen verwelkomen op haar e-commerceplatform. Met deze deals zijn er in drie maanden dan ook 1,3 miljoen nieuwe producten bijgekomen. Bol.com wil echter meer, zo blijkt uit informatie die in handen is van het Financieele Dagblad (FD).

Bol.com merkkleding

Het FD meldt vandaag dat Bol.com momenteel in gesprek is met enkele grote kledingmerken, waaronder G-Star en Tommy Hilfiger, om op haar platform kleding te gaan verkopen. Op deze manier wil moederbedrijf Ahold Delhaize de concurrentie aangaan met een andere reus, Amazon. De Amerikaanse webwinkelgigant wil in 2020 namelijk in de Benelux gaan groeien met onder meer een Nederlandse website. Het grote verschil tussen Amazon en Bol.com is op dit moment dat Bol.com alleen sportkleding verkoopt, terwijl Amazon wel al merkkleding in haar assortiment heeft.

Dat Bol.com merkkleding wil gaan verkopen, is dan ook niet zo heel gek. In januari 2020 moet die discrepantie verleden tijd worden, meldt het FD. Een woordvoerder van de webwinkel wil tegenover RTL Z de geruchten bevestigen noch ontkennen: “We verkopen inmiddels al schoenen en diverse kledingcategorieën, zoals sport- en babykleding. Een uitbreiding op dit vlak zou dan ook logisch zijn.”

Plooien gladstrijken

Het Financieele Dagblad weet verder te melden dat er nog enkele plooien gladgestreken dienen te worden. Zo zijn retourzendingen momenteel een pijnpunt in de gesprekken tussen Bol.com en modemerken. Waar Bol.com de voorkeur geeft om toekomstige retourneringen door de verkopers te laten regelen, geven modemerken aan dat ze deze klus het liefst willen uitbesteden aan de webwinkel.

Dat retouren een pijnpunt is, komt niet uit de lucht vallen. Met name Nederland is Europees kampioen in het terugsturen van kleding, en dat brengt de nodige kosten met zich mee.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be

Server hosting door Combell Combell