Onderzoeksrapport: Black Friday-koorts blijft stijgen

door -

Modern Computer Keyboard With A Shopping Carts On A Black Friday Button

Black Friday is wederom in aantocht. Deze white paper licht toe hoe dit niet alleen voor grote retailers maar ook voor kleine spelers een unieke kans is om meer kopers te trekken.

Als retailer hoeft u niet lang te twijfelen: vanaf eind november gaat u weer een gouden periode tegemoet. De laatste week van november- traditioneel de ‘Black Friday’-week – is wanneer de koopwoede bij de consument naar ongeziene hoogte stijgt. De honger om koopjes te doen blijft dan onverzadigbaar tot na de kerstperiode.

Ingenico publiceert jaarlijks cijfers van de piekmomenten in online retail. In vergelijking met 2017 steeg het transactievolume op Black Friday in 2018 met 84% in Europa, in België met 11%. In vergelijking met een doordeweekse vrijdag vinden er in België maar liefst 68% meer transacties plaats op Black Friday. Uit de cijfers blijkt ook dat het aandeel van internationale online transacties elk jaar toeneemt.

Het zijn lang niet enkel en alleen de grote winkelketens die profiteren van deze piekmomenten. Uit consumentenonderzoek van Ingenico blijkt dat in België 22% van de consumenten prefereert om online bij kleine handelaars te shoppen. E-commerce lijkt des te meer het wapen bij uitstek te zijn voor de kleine retailer om zich tegen de retailreuzen te wapenen.

Onderzoeksrapport: Black Friday-koorts blijft stijgen   Klik hier om de gratis whitepaper "Onderzoeksrapport: Black Friday-koorts blijft stijgen" te downloaden.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be

Server hosting door Combell Combell